Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

KopK ejes og drives af KK Fakse A/S
Borupvej 2-4
4683 Rønnede ( Syd Motorvejens af kørsel 37 )
info@kopk.dk

Tlf: 71 99 28 30

Etableringsår: 1981
CVR nr.: 37057010

( Under og efter Black Friday kan der være forlænget leveringstid. )

( Der kan forkomme forlænget leveringstid pga. jul )

( Der tages forbehold for udgåede varer, grundet nyt IT system. )

(Husk at vi fra dags dato 15.03.2016 ikke kan tilbyde brudgaranti på Royal Copenhagen, da vi ikke kan blive tilknyttet deres brudgarantiordning).


Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på KopK skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses/betalingsmåde
4. Godkend vores forretningsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Behandling af din bestilling:

I tilfælde af en eller flere varer på din bestilling ved en fejl er udgået af sortiment, vil den blive slettet på din bestilling og de andre varer vil blive sendt afsted til dig.

I tilfælde af en eller flere varer er midlertidigt udsolgt i mere end 1 uge, vil de varer der er på lager blive sendt afsted til dig, og udsolgte varer vil blive sendt så snart de kommer på lager igen.

Bemærk! Vi kan desværre ikke delhæve så vi vil hæve beløbet for hele bestillingen ved første levering.

Privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger

Behandling af personoplysninger og opfyldelse af kontrakt

I forbindelse med dit køb hos KopK.dk har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • Dine betalingsoplysninger

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen samt i en efterfølgende periode på 5år, jf. bogføringslovens pgf. 10 og så du lettere kan handle ved os en anden gang. Herefter bliver oplysningerne slettet. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du beder os herom.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb.

Behandling af personoplysninger – samtykke

Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at I må kontakte mig pr. e-mail med nyhedsbreve eller tilbud”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på info@kopk.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger (Quickpay, Mobilpay, viabill, Klarna) og til håndtering af dine køb (Shopify). Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til

KopK (KK Fakse AS)
CVR-nr. 37057010
Rønnedevej 8
4640 Faxe
Tlf.: 71992830
E-mail: info@kopk.dk

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

Hvis du ønsker at klage over KK Fakse AS behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Persondatapolitik

Når du handler hos KopK skal du lade dig registrere med følgende oplysninger: navn, adresse, e-mail samt telefonnummer. Personoplysningerne registreres hos KopK og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Som registreret hos KopK, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KopK via e-mail: info@kopk.dk.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til KopK videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

For at kunne tilbyde dig de forskellige Klarna betalingsmåder er vi nødt til at videregive dine person- og kontaktoplysninger samt oplysninger om din bestilling til Klarna. Vi vil opfordre dig til at læse vores politik for beskyttelse af persondata for mere information om, hvordan vi indsamler og behandler dine persondata.

Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.

Prispolitik

Alle priser i KopK netbutik er angivet i danske kroner og inklusiv moms.

Moms

Alle priser i KopK netbutik er angivet inklusiv dansk moms. KopK trækker momsen fra ved forsendelser til følgende lande: Grønland, Færøerne, Island samt alle lande uden for EU. Til nogle lande skal der påregnes landets egen Told. Dette har ikke noget med KopK at gøre.

Hvad kan man betale med?

Du kan betale med følgende betalingskort:
1. Dankort, Visa, Visa Electron, Visa-Dankort, MasterCard, eurocard og Maestro.
2. Bankoverførsel. Bemærk: Er betalingen ikke modtaget hos os inden for 5 hverdage, annulleres din ordre. OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere her.
3. PayPal
4. Klarna
5. Viabill
6. EAN-nummer: Vi leverer gerne til det offentlige, kommuner og stat. Opret en ordre og vælg EAN-nummer i stedet for kortbetaling, når du går til betaling.
Der tages ikke gebyr ved betaling på KopK. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra KopK. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Klarnas betalingsmåder

I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:

Faktura: Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
Konto: Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her.

Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside. Her kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående generelle salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra KopK, Borupvej 2-4, 4683 Rønnede, samt Internet butik: www.KopK.dk, e-mail: info@kopk.dk. Alle aftaler indgåes på dansk.

Oplysningspligt overfor børn og unge (personer u/18 år)
Du skal være fyldt 18 år for at handle på KopK – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Betaling

Når du bliver sendt til betalingssiden, oprettes en sikker, SSL-krypteret forbindelse mellem din enhed og Quickpay, vores betalingsudbyder, som er certificeret efter PCI-standarden se https://quickpay.net/dk/quickpayapi.

Betalingssiden består af to dele: en visuel ramme sendt fra os over en ukrypteret forbindelse, og en betalingsformular sendt fra quickpay over den krypterede forbindelse.

Dine betalingsoplysninger sendes ikke til os, men direkte til vores betalingsudbyder, som herefter underretter os om din betaling.

Da forbindelsen mellem din enhed og vores server ikke er krypteret, vil du ikke se den lille hængelås i adressefeltet, som normalt angiver en sikker forbindelse. Dette har ingen betydning for din sikkerhed.

Ønskes yderligere dokumentation af vores betalingsløsning, kan du blot skrive til os gennem kontakt.

Rabatkoder

Bemærk, at rabatkoder ikke kan kombineres. Der kan altså kun bruges én rabatkode ved hvert køb. Rabatkoder anvendes i "Indkøbskurven", inden du går til betaling.

Levering

Varer, som bestilles via KopK netbutik sendes som standard til GLS pakkeshop, anden leveringsform kan vælges.

Ved bestillinger til levering i Danmark er leveringstiden 1-2 hverdage fra hovedlager og ekstern lager 3-6 hverdage, forudsat at den ønskede vare eller antal er på lager. Bestilling fra leverandøren 10-14 hverdag. Øvrigt udland: normalt mellem 2-10 hverdage. Kontakt os for præcis leveringstid.

Bemærk at der kan forekomme ekstra leveringstid på varer, som skal bestilles hjem direkte fra leverandøren. Skulle dette ske, får du besked via mail. Da vi kører lager sammen med den vores fysiske butik, kan der også opstå situationer hvor varen ikke kan leveres, selvom du har modtaget en ordrebekræftelse. Især ved udsalg, hvor der er stor efterspørgsel på varerne kan varerne nå at blive solgt, før vi får ændret lagerantal.

Såfremt du ved modtagelse af en pakke fra KopK konstaterer mangler eller umiddelbare defekter skal du kontakte os via tlf. 71 99 28 30 eller e-mail: info@kopk.dk

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på KopK.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail: info@kopk.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til KopK of Copenhagen, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.  

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til KopK of Copenhagen, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.  

Køb returlabel

For at gøre det så nemt for dig som kunde. Kan man købe en returlabel direkte her i shoppen. Køb returlabel (Gælder kun til danmark)

Vi sender til dig via mail efter nogle timer, på hverdage. Bestiller du fredag efter kl. 12:00 eller i weekenden sendes returlablen mandag.

Pris for returlabel 49 kr. Køb den her: Returlabel

Når vi har modtaget pakken, returnerer vi pakkens værdi.

Når afleveret i din nærmeste GLS pakkeshop. Husk at få en kvittering med.

NB! Skal du have sendt returfragten til en hotmail, Gmail el. lign, kan den blive sorteret fra og du bedes tjekke om mailen lægger sig i reklame/spam/promoveringer/al post.

Hvis man ikke har modtaget en returlabel på mail efter bestilling eller den er blevet væk. Skriv da til kundeservice på info@kopk.dk, så sender vi en ny på mail.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til KopK of Copenhagen, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform. Den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:

KK Faxe A/S
Borupvej 2-4
4683 Rønnede

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Reklamationsret

( Husk at vi fra dags dato 15.03.2016 ikke kan tilbyde brudgaranti på Royal Copenhagen. Da vi ikke kan blive tilknyttet deres brudgarantiordning. )

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 2 år fra købsdatoen. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af egen skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere når du har konstateret fejlen eller manglen. I henhold til reklamationsretten kan du enten få varen repareret, ombyttet, refunderet pengene eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Har du modtaget en defekt vare, skal kundeservice kontaktes senest 5 hverdage efter modtagelse.

Sådan gør du

Du må ikke sende varen retur før, du har kontaktet vores kundeservice pr. mail eller telefon, da vi skal tage stilling til, om varen skal sendes retur eller je. Hvis varen skal sendes retur, vil du modtage en returlabel på mail. Når vi har modtaget din reklamation, vil vi behandle den hurtigst muligt. Du vil blive kontaktet pr mail med nyt om din reklamation.

Når du skal returnerer en defekt vare, bedes du udfylde og vedlægge reklamationsseddel.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kunderservice på info@kopk.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.