Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

KopK ejes og drives af KK Fakse A/S
Borupvej 2-4
4683 Rønnede ( Syd Motorvejens af kørsel 37 )
info@kopk.dk

Tlf: 71 99 28 30

Etableringsår: 1981
CVR nr.: 37057010

( Under og efter Black Friday kan der være forlænget leveringstid. )

( Der kan forkomme forlænget leveringstid pga. jul )

( Der tages forbehold for udgåede varer, grundet nyt IT system. )

(Husk at vi fra dags dato 15.03.2016 ikke kan tilbyde brudgaranti på Royal Copenhagen, da vi ikke kan blive tilknyttet deres brudgarantiordning).


Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på KopK skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses/betalingsmåde
4. Godkend vores forretningsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Behandling af din bestilling:

I tilfælde af en eller flere varer på din bestilling ved en fejl er udgået af sortiment, vil den blive slettet på din bestilling og de andre varer vil blive sendt afsted til dig.

I tilfælde af en eller flere varer er midlertidigt udsolgt i mere end 1 uge, vil de varer der er på lager blive sendt afsted til dig, og udsolgte varer vil blive sendt så snart de kommer på lager igen.

Bemærk! Vi kan desværre ikke delhæve så vi vil hæve beløbet for hele bestillingen ved første levering.

Privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger

Behandling af personoplysninger og opfyldelse af kontrakt

I forbindelse med dit køb hos KopK.dk har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • Dine betalingsoplysninger

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen samt i en efterfølgende periode på 5år, jf. bogføringslovens pgf. 10 og så du lettere kan handle ved os en anden gang. Herefter bliver oplysningerne slettet. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du beder os herom.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb.

Behandling af personoplysninger – samtykke

Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at I må kontakte mig pr. e-mail med nyhedsbreve eller tilbud”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på info@kopk.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

Medlemsvilkår for KopKPlus

Medlemsvilkår for KopKPlus gældende fra og med 22. marts 2019

1. Medlemsfordele

Optjen 10% med KopKPlus

Optjen 10% af dine køb, som KopKPlus point*

For hver krone brugt for man et KopKPlus point (Hvis man køber for kr 299,- får man 299 KopKPlus point)

10 KopKPlus point = 1 kr.

* Der optjenes ikke KopKPlus point på gavekort og KopKPlus point kan kun bruges, som betalingsmiddel på KopK.dk og butikken i Rønnede samt kan ikke ombyttes til kontanter.

2. Oprettelse af medlemskab

Oprettelse af medlemskab i KopKPlus sker via KopK.dk.

Som medlem af KopKPlus optages personer, som er over 18 år, og som tilmelder sig i overensstemmelse med disse medlemsvilkår. Det er også muligt for virksomheder at være medlem.

Ved oprettelse af medlemskab skal oplyses en gyldig e-mail adresse. 

Der er ingen omkostninger forbundet med oprettelse af medlemskab.

3. Optjening af KopKPlus point

Optjen 10% med KopKPlus

Optjen 10% af dine køb, som KopKPlus point*

For hver krone brugt for man et KopKPlus point (Hvis man køber for kr 299,- får man 299 KopKPlus point)

10 KopKPlus point = 1 kr.

* Der optjenes ikke KopKPlus point på gavekort og KopKPlus point kan kun bruges, som betalingsmiddel på KopK.dk og butikken i Rønnede samt kan ikke ombyttes til kontanter.

4. Brug af KopKPlus point

KopKPlus point kan benyttes til betaling ved køb af varer på KopK.dk.

Optjente KopKPlus point fra køb kan dog først benyttes til betaling, når der er gået 21 dage, for at tage højde for returret produkter eller annulleret ordre. 

KopKPlus point kan ikke sælges, overdrages eller bruges uden for KopK.dk. Der kan ikke ske overførsel af KopKPlus point mellem konti.

Betaling ved brug af KopKPlus point kan ikke kombineres med andre fordels- eller indkøbsprogrammer.

Spørgsmål og info omkring KopKPlus 

4.1 Hvordan bruger jeg mine KopKPlus point?

Vælg fanen kaldet * Brug KopKPlus point *. Her ses de måder man kan bruge sine KopKPlus point på.

4.2 Er der en grænse for hvor mange KopKPlus point, jeg kan optjene?

Nej. Det er bare at gå igang med at optjene, så mange som muligt!

4.3 Hvad betyder de forskellige "godkendt", "Afventer" og "Annulleret"?

  1. Godkendt: Disse KopKPlus point kan straks bruges på KopK.dk
  2. Afventer: Disse KopKPlus point skal verificeres, før du kan bruge dem. Dette gælder typisk for køb (21 dage efter køb) og henvisninger.
  3. Annulleret: Disse KopKPlus point vil ikke blive tilføjet til din konto. Dette sker f.eks. Hvis du annullerer et køb (KopKPlus pointene ændres fra Afventer til Annulleret)


4.4 Hvad sker der, hvis en ven jeg henviser annullerer eller returnerer deres ordre?

Dine ventende KopKPlus point vil blive annulleret.

4.5 Hvorfor faldt min kontosaldo?

Du eller en person, du henviste, annullerede eller returnerede et køb.

4.6 Jeg gennemførte en aktivitet, men optjente ikke KopKPlus point!

Det kan nogle gange tage et par minutter for os at behandle din aktivitet og give dig dine KopKPlus point.

4.7 Kan jeg bruge mine KopKPlus point i checkout?

Ja - I checkout er der en slider, hvor der også står hvor mange KopKPlus point du har.

4.8 Hvordan forlader jeg KopKPlus?

Hvis du ikke længere ønsker at optjene KopKPlus point, bedes du kontakte os og bede om at blive slettet, men så vil du miste de KopKPlus point, du har optjent.

4.9 Hvad sker der, hvis jeg forlader og beslutter at deltage igen?

Bare kontakt os, og vi vil tilmelde dig igen, Men din KopKPlus point-total vil dog begynde fra nul.

5. Udløb af KopKPlus point

Optjente KopKPlus point udløber løbende 3 år fra den dato, de er optjent. Udløbne KopKPlus point bortfalder automatisk og uden yderligere varsel eller kompensation. 

6. Markedsføringssamtykke

Ved afgivelse af markedsføringssamtykke giver medlemmet accept til, at KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) kan sende e-mails eller anden elektronisk kommunikation, herunder SMS og MMS, med information om nye produkter, medlemstilbud, konkurrencer, aktuelle tilbud, tips og ideer.

Medlemmet kan til enhver tid tilbagekalde et afgivet markedsføringssamtykke på ved at klikke på linket i bunden af modtagne e-mails fra KopKPlus. 

7. Personoplysninger

Ved personoplysninger forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person.

KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, og KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af personoplysninger. KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.

8. Overtrædelse af vilkår, ansvar og hæftelse

Medlemmer af KopKPlus er forpligtet til at holde sig bekendt med de gældende vilkår for medlemskabet. De til enhver tid gældende medlemsvilkår vil fremgå af KopK.dk.

I tilfælde af overtrædelse af medlemsvilkårene tager KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) forbehold for at ophæve KopKPlus medlemskab uden yderligere varsel eller kompensation for eventuelle optjente KopKPlus point. 

Medlemmer af KopKPlus er til enhver tid selv ansvarlig for brugen af KopKPlus point, og KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) kan ikke stilles til ansvar for uautoriseret brug af KopKPlus point.

9. Udmeldelse 

Udmeldelse af KopKPlus kan ske ved at sende en e-mail herom til info@kopk.dk

Ved udmeldelse slettes medlemmets profil i sin helhed. Eventuelt opsparede og uudnyttede KopKPlus point slettes uden kompensation.

10. Ændringer af medlemsvilkår

KopK of Copenhagen ( KK Fakse AS ) forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt at ændre i medlemsvilkårene, herunder medlemsfordelene.

Væsentlige ændringer varsles dog minimum 30 dage forinden via KopK.dk og pr. e-mail til medlemmerne.

De til enhver tid gældende medlemsvilkår vil fremgå af KopK.dk.

11. Spørgsmål til KopKPlus

Ethvert spørgsmål og enhver henvendelse i øvrigt vedr. KopKPlus skal ske skriftligt til kundeservice på info@kopk.dk.

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger (Quickpay, Mobilpay, viabill, Klarna) og til håndtering af dine køb (Shopify). Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til

KopK (KK Fakse AS)
CVR-nr. 37057010
Rønnedevej 8
4640 Faxe
Tlf.: 71992830
E-mail: info@kopk.dk

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

Hvis du ønsker at klage over KK Fakse AS behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Persondatapolitik

Når du handler hos KopK skal du lade dig registrere med følgende oplysninger: navn, adresse, e-mail samt telefonnummer. Personoplysningerne registreres hos KopK og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Som registreret hos KopK, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KopK via e-mail: info@kopk.dk.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til KopK videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Prispolitik

Alle priser i KopK netbutik er angivet i danske kroner og inklusiv moms.

Moms

Alle priser i KopK netbutik er angivet inklusiv dansk moms. KopK trækker momsen fra ved forsendelser til følgende lande: Grønland, Færøerne, Island samt alle lande uden for EU. Til nogle lande skal der påregnes landets egen Told. Dette har ikke noget med KopK at gøre.

Hvad kan man betale med?

Du kan betale med følgende betalingskort:
1. Dankort, Visa, Visa Electron, Visa-Dankort, MasterCard, eurocard og Maestro.
2. Bankoverførsel. Bemærk: Er betalingen ikke modtaget hos os inden for 5 hverdage, annulleres din ordre. OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere her.
3. PayPal
4. Viabill
5. EAN-nummer: Vi leverer gerne til det offentlige, kommuner og stat. Opret en ordre og vælg EAN-nummer i stedet for kortbetaling, når du går til betaling.
Der tages ikke gebyr ved betaling på KopK. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra KopK. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående generelle salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra KopK, Borupvej 2-4, 4683 Rønnede, samt Internet butik: www.KopK.dk, e-mail: info@kopk.dk. Alle aftaler indgåes på dansk.

Oplysningspligt overfor børn og unge (personer u/18 år)
Du skal være fyldt 18 år for at handle på KopK – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Betaling

Når du bliver sendt til betalingssiden, oprettes en sikker, SSL-krypteret forbindelse mellem din enhed og Quickpay, vores betalingsudbyder, som er certificeret efter PCI-standarden se https://quickpay.net/dk/quickpayapi.

Betalingssiden består af to dele: en visuel ramme sendt fra os over en ukrypteret forbindelse, og en betalingsformular sendt fra quickpay over den krypterede forbindelse.

Dine betalingsoplysninger sendes ikke til os, men direkte til vores betalingsudbyder, som herefter underretter os om din betaling.

Da forbindelsen mellem din enhed og vores server ikke er krypteret, vil du ikke se den lille hængelås i adressefeltet, som normalt angiver en sikker forbindelse. Dette har ingen betydning for din sikkerhed.

Ønskes yderligere dokumentation af vores betalingsløsning, kan du blot skrive til os gennem kontakt.

Rabatkoder

Bemærk, at KopKPlus point og rabatkoder ikke kan kombineres. Der kan altså kun bruges én rabatkode ved hvert køb. Rabatkoder anvendes i "Indkøbskurven", inden du går til betaling.

Levering

Varer, som bestilles via KopK netbutik sendes som standard til GLS pakkeshop, anden leveringsform kan vælges.

Ved bestillinger til levering i Danmark er leveringstiden 1-2 hverdage fra hovedlager og ekstern lager 3-6 hverdage, forudsat at den ønskede vare eller antal er på lager. Bestilling fra leverandøren 10-14 hverdag. Øvrigt udland: normalt mellem 2-10 hverdage. Kontakt os for præcis leveringstid.

Bemærk at der kan forekomme ekstra leveringstid på varer, som skal bestilles hjem direkte fra leverandøren. Skulle dette ske, får du besked via mail. Da vi kører lager sammen med den vores fysiske butik, kan der også opstå situationer hvor varen ikke kan leveres, selvom du har modtaget en ordrebekræftelse. Især ved udsalg, hvor der er stor efterspørgsel på varerne kan varerne nå at blive solgt, før vi får ændret lagerantal.

Såfremt du ved modtagelse af en pakke fra KopK konstaterer mangler eller umiddelbare defekter skal du kontakte os via tlf. 71 99 28 30 eller e-mail: info@kopk.dk

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på KopK.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail: info@kopk.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til KopK of Copenhagen, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.  

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til KopK of Copenhagen, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.  

Køb returlabel

For at gøre det så nemt for dig som kunde. Kan man købe en returlabel direkte her i shoppen. Køb returlabel (Gælder kun til danmark)

Vi sender til dig via mail efter nogle timer, på hverdage. Bestiller du fredag efter kl. 12:00 eller i weekenden sendes returlablen mandag.

Pris for returlabel 49 kr. Køb den her: Returlabel

Når vi har modtaget pakken, returnerer vi pakkens værdi.

Når afleveret i din nærmeste GLS pakkeshop. Husk at få en kvittering med.

NB! Skal du have sendt returfragten til en hotmail, Gmail el. lign, kan den blive sorteret fra og du bedes tjekke om mailen lægger sig i reklame/spam/promoveringer/al post.

Hvis man ikke har modtaget en returlabel på mail efter bestilling eller den er blevet væk. Skriv da til kundeservice på info@kopk.dk, så sender vi en ny på mail.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til KopK of Copenhagen, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform. Den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:

KK Faxe A/S
Borupvej 2-4
4683 Rønnede

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Reklamationsret

( Husk at vi fra dags dato 15.03.2016 ikke kan tilbyde brudgaranti på Royal Copenhagen. Da vi ikke kan blive tilknyttet deres brudgarantiordning. )

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 2 år fra købsdatoen. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af egen skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere når du har konstateret fejlen eller manglen. I henhold til reklamationsretten kan du enten få varen repareret, ombyttet, refunderet pengene eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Har du modtaget en defekt vare, skal kundeservice kontaktes senest 5 hverdage efter modtagelse.

Sådan gør du

Du må ikke sende varen retur før, du har kontaktet vores kundeservice pr. mail eller telefon, da vi skal tage stilling til, om varen skal sendes retur eller je. Hvis varen skal sendes retur, vil du modtage en returlabel på mail. Når vi har modtaget din reklamation, vil vi behandle den hurtigst muligt. Du vil blive kontaktet pr mail med nyt om din reklamation.

Når du skal returnerer en defekt vare, bedes du udfylde og vedlægge reklamationsseddel.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kunderservice på info@kopk.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.